Σήμερα εκδικάζεται η αγωγή του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ κατά του Λύο Καλοβυρνά και της ΜΚΟ Σύνθεση Ενημέρωση Ευαισθητοποίηση για το HIV/AIDS με επίδικη αξίωση ένα εκατομμύριο ευρώ (!) ως ηθική αποζημίωση για προσβολή προσωπικότητας. Ο σεβασμιότατος έκανε λόγο για ανθρώπους "ηθικά απονευρωμένους, με ψυχοπαθολογικές εκτροπές και ψυχασθένειες, με μανία ικανοποιήσεως της ψυχοπαθολογικής των εκτροπής, που έκαναν αξία ζωής το σωλήνα αποβολής περιττωμάτων". Η απάντηση δόθηκε μέσα από το editorial του 10% και ήταν μετρημένη.
Πέρα των ομοφυλοφίλων ο Πειραιώς Σεραφείμ επιλαμβάνεται και της εγχώριας εβραϊκής κοινότητας, κατηγορώντας τους "εωσφοροσιωνιστές εβραίους" για συνωμοσια κατά της Ελλάδας και καλώντας το ορθόδοξο ποίμνιο σε επαγρύπνιση. Αν μου ξεφεύγει κάποια κατηγορία συμπολιτών, όπως οι κακομούτσουνοι ας πούμε ή οι κοκκινοτρίχηδες, σας παρακαλώ συμπληρώστε με, τα κάνω συλλογή. Πρόκειται καταφανώς για κηρύγματα μίσους τα οποία δεν συνάδουν με το πνευματικό μήνυμα της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτε όμως και με τον θεσμικό ρόλο που καλούνται να επιτελέσουν οι κεφαλές της. Και κατόπιν αναρωτιόμαστε γιατί ο κόσμος σταμάτησε να εκκλησιάζεται τις Κυριακές.
10 σχόλια:
Φαντάζομαι η φωτογραφία που είναι αναρτημένη στην "μετρημένη απάντηση" του κ Καλοβυρνά εκφράζει το καλιτεχνικό σου γούστο. Ή μάλλον, τώρα που την κοιτάω καλύτερα, θα πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του εκδότη;
@Cacofonix
τον έχεις γνωρίσει από κοντά τον εκδότη;
Η ελευθερία έκφρασης ως γνωστόν κρίνεται στα άκρα της, αλλιώς θα ήμασταν όλοι μια ωραία ατμόσφαιρα, που έλεγε κι ο Ηλιόπουλος.
Αγαπητέ Manoliscus,
σε διαβάζω συχνά και χαίρομαι. έχω όμως δύο αντιρρήσεις.
πρώτον, εάν ο εικονιζόμενος στο κέντρο της ζωγραφιάς είναι ο Ιησούς, τότε τουλάχιστον για εμάς τους (Ορθοδόξους) Χριστιανούς δεν πέθανε- κατήλθε τρεις μέρες στον Άδη κι αφού κατήργησε το θάνατο αναστήθηκε.
Δεύτερον, αναπαράγεις μια προσφιλή έκφραση των Ελλήνων αναφορικά με την άρνηση τους να εκκλησιάζονται. η οποία την αμέλεια, αδιαφορία ή οτιδήποτε άλλο, που οδηγεί μακριά από την Εκκλησία την καλύπτει πίσω από φθηνές δικαιολογίες. Τους φταίει δλδ. οτιδήποτε άλλο, ποτέ όμως ο κακός τους ο καιρός.
ή ακόμη χειρότερα αποδίδουν ευθύνες για κάτι που ούτως ή άλλως δε θα έκαναν (να πάνε δλδ. στην Εκκλησία).
Τίμος
@Timos
Φίλε Τίμο, πρώτα απ' όλα χαίρομαι και αγαλλιώ που δημιούργησες λογαριασμό στον Blogger μόνο και μόνο για να ασκήσεις εδώ πρόσθετη παρέμβαση. Άργησες λίγο αλλά τα κατάφερες :-)
Η καλλιτεχνική δημιουργία δεν είναι δική μου, αλλά δανεισμένη από το περιοδικό της κοινότητας τους. Ο Ιησούς δεν θα ανέφερε πως θα πέθαινε, ούτε άλλως τε θα χρησιμοποιούσε τη φράση "κουλαμάρα". Εκεί σύμφωνοι.
Ως προς την άποψη όμως που αντιμετωπίζει τις αντιδράσεις στην συμπεριφορά κληρικών ως προφάσεις εν αμαρτίαις, τείνω να καταλήξω πως η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση.
Μπορεί πράγματι ο αδιάφορος να βρίσκει κάποιο πάτημα, υπάρχουν όμως πιστοί που εξακολουθούν τον εκκλησιασμό, παρόλο που στενοχωρούνται και συγχίζονται από την απουσία συγχώρεσης και αγάπης. Αντιθέτως εκεί όπου ο κλήρος έχει πρώτιστο μέλημα την πνευματική ειρήνευση και όχι την σύγκρουση, εκεί είναι που πολύ περισσότερος κόσμος εντάσσεται ενεργά στο σώμα της εκκλησίας.
Βρισκόμενος αρκετό καιρό ξανά Κρήτη παρατηρώ πως φοιτητές και νέοι γονείς προτιμούν τις ενορίες που δεν διαθέτουν "φωνακλάδες" ιερείς.
@Cacofonix
τον έχεις γνωρίσει από κοντά τον εκδότη;
Δεν μοιάζει της φωτογραφίας;
Κι η ελευθερία της σκέψης δεν έχει να κάνει με τα μπινελίκια, τον εξευτελισμό και τις απειλές από το "σύστημα". Και φυσικά κάθε μα κάθε δημοκρατία προστατεύει τον οποιονδήποτε από τη χυδαιότητα των υπολοίπων...
@Cacofonix
Εσύ όταν την κοίταξες καλύτερα υπέθεσες πως πρόκειται για τον εκδότη, εσύ λοιπόν θα μας πεις.
Δεν υπάρχει ελευθερία σκέψης, υπάρχει ελευθερία έκφρασης. Και εν πάσει περιπτώσει εδώ δεν αμφισβητείται το δικαίωμα του ανθρώπου να προσφύγει στον φυσικό του δικαστή. Εδώ κατακρίνεται η επιλογή του να απαντήσει στην χυδαιότητα όχι με την συγχώρεση την οποία κηρύττει, αλλά με μία εξοντωτική αγωγή.
Είναι αξιοπερίεργο που κάποιοι κάποιες στιγμές θυμούνται μια ιδιότητα (την ιερατική) και τη συνδέουν με τη συγχώρεση-ενώ στον υπόλοιπο βίο τους τη λοιδωρούν και την περιπαίζουν (και τη συγχώρεση και την ιδιότητα).
@Vater Panajiotis
Μπορεί πράγματι οι άνθρωποι αυτοί να είναι υποκριτές, και βάζω τον εαυτό μου πρώτο. Εσείς όμως ως κληρικός θα αντιμετωπίζατε αυτή την ψυχική φθορά με την επαπειλή της οικονομικής εξόντωσης ή παρηγορητικά;
Υ.Γ. Συγχαρητήρια για τη δημιουργία ιστολογίου, είστε πρωτοπόρος.
Υπάρχουν πάντα προφάσεις στις αμαρτίες. Χαίρομαι που συμφωνείς ότι ο μόνος νόμιμος τρόπος ήταν αυτός που επέλεξε ο Μητροπολίτης.
Δεύτερον ελπίζω να κατανοείς ότι ο Μητροπολίτης δεν προσπαθεί να φιμώσει κανένα.
Επίσης ελπίζω να κατανοείς ότι οι αγριοφωνάρες πριν τη δίκη έχουν σαν μοναδικό σκοπό να εκφοβίσουν το δικαστήριο κι όχι να προασπίσουν κανενός το οποιοδήποτε δικαίωμα.
Άλλωστε αν δεν κάνω λάθος τα δικαστήρια για αυτό τα έχουμε. Εκτός κι αν πιστεύεις ότι ο Μητροπολίτης δεν πρέπει να αποδώσει τα του Καίσαρα. Θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα άποψη αυτό.
Να είσαι επίσης ότι μια "τιμωρία" μπορεί να είναι μέρος της παρηγορητικής.
Και χαίρομαι επίσης που πιστεύεις ότι ο κ Καλοβυρνάς έχει σαφέστατα άδικο, αφού αναμένεις η τιμωρία να είναι εξοντωτική.
Όσο για την απορία της λεζάντας του ποστ σου, που είναι προσβλητική για εμένα, αλλά το αντιπαρέρχομαι, θα σου απαντήσει ο Απόστολος Παύλος στο ερώτημα περί κουλαμάρων για τους χαρούμενους:
Ή, δεν ξέρετε ότι οι άδικοι δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού; Μη πλανιέστε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτρες ούτε μοιχοί ούτε κίναιδοι ούτε αρσενοκοίτες
ούτε κλέφτες ούτε πλεονέκτες ούτε μέθυσοι ούτε κακολόγοι ούτε άρπαγες δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού.
Προς Κορινθίους Α' 6:9-10.
Και ξέρουμε ότι ο νόμος είναι καλός, αν κάποιος τον μεταχειρίζεται νόμιμα, γνωρίζοντας τούτο, ότι ο νόμος δεν τέθηκε για τον δίκαιο, αλλά για τους άνομους και ανυπότακτους, τους ασεβείς και τους αμαρτωλούς, τους ανόσιους και βέβηλους, τους πατροκτόνους και μητροκτόνους, τους φονιάδες, πόρνους, αρσενοκοίτες, δουλέμπορους, ψεύτες, επίορκους, και οτιδήποτε άλλο αντιβαίνει στην υγιαίνουσα διδασκαλία, σύμφωνα με το ευαγγέλιο της δόξας τού μακαρίου Θεού, που μου έχει εμπιστευθεί.
Τιμόθεος Α' 1:8-11.
Νομίζω ότι το δεύτερο απαντά και θεολογικά γιατί καλά έκανα ο Μητροπολίτης και προσέφυγε στον Νόμο
@Cacofonix
Αν επιθυμείς να συζητήσουμε τις στρεβλώσεις και τη ζημιά που επέφερε η επικράτηση του Παυλισμού στο κήρυγμα του Θεανθρώπου ευχαρίστως, καλύτερα όμως σε κάποια άλλη ανάρτηση.
Δεν σπεύδω να προδικάσω κάποια απόφαση, απλά επιμένω πως ο σεβασμιότατος διέπραξε πνευματικό ολίσθημα. Η επιλογή του να μην παρασταθεί στο δικαστήριο προς υποστήριξη του αιτήματος του πιστεύω πως κινείται προς αυτή την σωστή κατεύθυνση.
Ας αφήσουμε λοιπόν τη δικαιοσύνη να κρίνει και τους πολίτες να συνεχίσουν να σκέπτονται και να πράττουν ελεύθερα.
Υ.Γ. Ο νόμος πάντως έχει σταματήσει καιρό τώρα να ασχολείται με τους αρσενοκοίτες, όσο ασύμβατο κι αν είναι αυτό με την "υγειαίνουσα διδασκαλία".
Δημοσίευση σχολίου