Θυμήθηκα την ατάκα αυτή σήμερα καθώς συζητούσα με ένα φίλο για τις συνθήκες εργασίας και τις απολαβές του συγκεκριμένου επαγγελματικού κλάδου. Εκείνος θα μπορούσαμε να πούμε πως είχε την στερεοτυπική εικόνα ενός λιμενεργάτη της δεκαετίας του ’60, να τσουλάει βαρέλια στο λιμάνι δυσκολευόμενος να φέρει βόλτα την φαμίλια. Εγώ με τη σειρά μου θυμήθηκα μια ξεχασμένη καταγγελία, εκείνη του κ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος από την θέση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είχε καταδικάσει το προνομιακό μισθολογικό τους καθεστώς, το οποίο σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του ΟΛΠ αντιστοιχούσε σε κόστος περί των 83.000 ευρώ ανά λιμενεργάτη ετησίως (με την κλίμακα να κυμαίνεται από 60.000 έως 140.000 ευρώ).
Από το 2005 έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και δεν έχει μέχρι σήμερα βρεθεί κάποιος να διαψεύσει τα στοιχεία που παρατέθηκαν, πόσο δε μάλλον να διαμαρτυρηθεί για την διαιώνιση αυτής της κλειστής συντεχνίας, η οποία εξακολουθεί να πλουτίζει σε βάρος των μεταφορών και της τσέπης του φορολογούμενου καταναλωτή. Η κυβερνητική πρόθεση εξορθολογισμού των μισθολογικών ρετιρέ των ΔΕΚΟ παρέμεινε δυστυχώς σε επίπεδο εξαγγελιών λόγω πολιτικού κόστους, ενώ κάθε προσπάθεια διασάλευσης του status quo αντιμετωπίσθηκε και αντιμετωπίζεται με "αγωνιστικές" κινητοποιήσεις σε βάρος της εμπορικής και επιβατικής κίνησης, της εργασιακής ειρήνης και της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό.
Αυτό που προβληματίζει περισσότερο είναι πως, παρά τα προβλήματα που κάθε καλοκαίρι δημιουργούν, μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης εξακολουθεί να τοποθετεί τα συνδικάτα τους στο εικονοστάσι των εργατικών κινημάτων. Αν όμως αναζητήσουμε κάποιον λούμπεν - βιοπαλαιστή, μάλλον που θα μας είναι ευκολότερο να τον εντοπίσουμε εκτός λιμένος, να τελεί σε καθεστώς φόβου, παρανομίας και επικείμενης απέλασης. Δεν είναι πιστεύω ούτε δαπανηρό ούτε ανέφικτο να αξιοποιηθούν αυτοί οι άνθρωποι και εκεί, εφόσον νομιμοποιηθούν, αποκτήσουν ΑΦΜ, μητρώο ασφαλισμένου και στοιχειώδη εκπαίδευση. Πόσο βαθιά υποκρισία κρύβει το να κοπτόμαστε για την εγκληματικότητα και την άθλια κατάσταση των μεταναστών την στιγμή που ανεχόμαστε τον αποκλεισμό τους από συντεχνιακές ομάδες με εκβιαστικά αποκτηθέντα προνόμια;
4 σχόλια:
καλησπερα
αποτελω και εγω ενα μερος αυτης της συντεχνιας οπως την ονομασες και θα ηθελα να παραθεσω τα εξης
1ον κανε μια απλη ερευνα στον χωρο των εργαζομενων απο κοντα να δεις τον τροπο εργασιας και τις συνθηκες ! σε προσκαλω οποτε θελεις να ερθεις να κερασω και καφε και να τα πουμε και απο κοντα να βγαλεις τα δικασου συμπερασματα !
2ον τα δεδομενα του εμπορικου λιμανιου για να τα κρινεις ετσι apriori θα πρεπει η να τα γνωριζεις απο μεσα η απλα να σχολιαζεις απο ακουσματα που εχεις ! στην 2η περιπτωση απεχεις παρασσαγας απο την πραγματικοτητα
οπως ομως και να εχει το ονομα μου το βλεπεις
και καφε κερναω να ερθεις να τα δεις απο μονος σου τα δεδομενα και μετα γραψε ΟΤΙ ΔΕΙς ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ
Καλησπέρα Θοδωρή!
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Και τώρα βέβαια ό,τι βλέπω και ό,τι θέλω γράφω, μη σε απασχολεί αυτό. Δεν έχω κάποια σχέση με τον ΟΛΠ τυχαίνει όμως να γνωρίζω πρόσωπα, αριθμούς και καταστάσεις ενός άλλου εμπορικού λιμένα, της επαρχίας όπως θα την ονόμαζαν κάποιοι.
Αναγνωρίζω πως οι συνθήκες είναι δύσκολες, δύσκολότερες όμως είναι λίγο παρακάτω, στα ναυπηγεία του Περάματος όπου οι μισθοί είναι υποπολλαπλάσιοι. Ευχαριστώ πάντως για τον καφέ. Θα έρθω να τον πιούμε την επόμενη φορά που θα σταματήσετε τις υπερωρίες για να φρακάρει το λιμάνι.
καλησπερα !
οποτε και οταν θελησεις ελα απο το λιμανι του πειραια μιας και τωρτα ειμαστε στην διαδικασια εισαγωγης της cosco για να κανουμε μια κουβεντα για οτι ερχεται σαν ενα μεγαλο κυμα στον εμπορικο κοσμο.
Καλησπέρα και πάλι!
Αυτό που ανησυχεί τον εμπορικό κόσμο δεν είναι η εισαγωγή της cosco αλλά οι κινητοποιήσεις που προκηρύξατε και τα μαξιμαλιστικά αιτήματα που θέτετε. Μακάρι ο διεθνής επενδυτής να διορθώσει όσες στρεβλώσεις δημιούργησε και εξέθρεψε ένα ανίκανο και υδροκέφαλο κράτος.
Δημοσίευση σχολίου