21 Απρ 2010

Για μία ελεύθερη και εύρωστη ναυτιλία


Οι πολίτες των Χανίων έχουν τις τελευταίες ημέρες έναν καλό λόγο να αισιοδοξούν. Η επικείμενη δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού “Blue Horizon” στην γραμμή Πειραίας - Χανιά από τον όμιλο Attica Group έρχεται να προσφέρει άμεσα και απτά οφέλη στο ευρύ κοινό, καθώς καταργεί ένα μονοπώλιο δεκαετιών και αναγκάζει τις τοπικές ναυτιλιακές εταιρίες να προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες με χαμηλότερα ναύλα.


Η Περιφερειακή Κίνηση Κρήτης της Φιλελεύθερης Συμμαχίας σε ανακοίνωση της χαιρετά την εξέλιξη και τάσσεται υπέρ της περαιτέρω απελευθέρωσης της αγοράς θαλάσσιων συγκοινωνιών στο σύνολο γραμμών και πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας. Η εμπειρία δείχνει πως η διατήρηση του καμποτάζ αποτελεί σήμερα ανεπίτρεπτο αναχρονισμό, ο οποίος επί σειρά ετών καθήλωνε την επιβατική κίνηση, υποθήκευε την τουριστική ανάπτυξη και στερούσε τον τόπο από πολύτιμο ναυτιλιακό συνάλλαγμα.


Η άρση του προστατευτισμού τόσο στις μεταφορές όσο και στην κρουαζιέρα, αποτελεί την διαρθρωτική εκείνη μεταρρύθμιση που θα θωρακίσει τον τουρισμό ως βαριά βιομηχανία της νησιωτικής Ελλάδας και θα καταστήσει τα λιμάνια μας ισχυρότατα ναυτιλιακά κέντρα, με σεβασμό στο περιβάλλον και την ιστορία του τόπου.


Είναι καιρός να στραφούμε ξανά προς την θάλασσα, αξιοποιώντας ένα συγκριτικό πλεονεκτήματα το οποίο λίγες γωνιές του πλανήτη διαθέτουν. Είναι καιρός να στρέψουμε τα νώτα μας όχι στην θάλασσα, αλλά στη νοοτροπία και τις αγκυλώσεις που μας κρατούν μακριά της.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας,ρίξτε αν θέλετε μια ματιά σ'ένα ενδιαφέρον blog
http://taairetika.blogspot.com/

Manoliscus είπε...

@Ανώνυμος
Γεια σας και καλώς ήρθατε!
Θερμή παράκληση τα σχόλια να είναι όσο το δυνατόν σχετικά με την ανάρτηση και να συνοδεύονται από κάποιο ψευδώνυμο.

Manoliscus είπε...

o ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ έφη:

Μόνο που ήταν ατυχής η επιλογή του γεγονότος για την καμπάνια φιλελευθερισμου.
Γιατι το να κανεις καμπανια φιλελευθερισμου με αφορμη την εισοδο στην γραμμη Χανια-Πειραιας ενος πλοιου που ανηκει σε εναν ''επιχειρηματια'' που δηλωνει υπερ του ''κρατικου καπιταλισμου'' και υπερ των αποκλειστικα ''δημοσιων επενδυσεων'' που πηρε σκανδαλωδως την ΟΑ για να μην ''δημιουργηθει μονοπωλειο'' και στην συνεχεια καταπινει την Aegean και παει α κανει οχι μονο αεροπορικο αλλα και ναυτικο μονοπωλειο... ε δεν είναι και το καλυτερο παραδειγμα ελεύθερου ανταγωνισμου και φιλελευθερισμου...


ο Manoliscus έφη:

Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας δημιουργεί πράγματι την εντύπωση πως κινείται ως crony capitalist και είναι κρίσιμο η Επιτροπή Ανταγωνισμού να τον ελέγχει αυστηρά και σε βάθος χρόνου.

Η δημιουργία ανταγωνισμού πάντως είναι πολλαπλώς θετική εξέλιξη. Η καχυποψία μας ας παραμένει σε λογικά πλαίσια, χωρίς να καταντά φοβική άρνηση κάθε επενδυτικής κίνησης.

Στο χειρότερο των σεναρίων θα δημιουργηθεί και πάλι μονοπώλιο στην θέση του υπάρξαντος μονοπωλίου, εκεί όμως Δευκαλιώνα το φταίξιμο θα βρίσκεται στους ανεπαρκείς και διεφθαρμένους ελεγκτικούς μας μηχανισμούς, όχι στον Μαύρο Πιτ.


Υ.Γ. Το πρωτότυπο σχόλιο σβήστηκε κατά λάθος, ευτυχώς όμως πρόλαβα να κρατήσω αντίγραφο και το αναδημοσιεύω άμεσα, ζητώ συγγνώμη! Ο δαίμονας του κυνοτροφείου :)

Georgios Moustakas είπε...

...που πηρε σκανδαλωδως την ΟΑ για να μην ''δημιουργηθει μονοπωλειο'' και στην συνεχεια καταπινει την Aegean και παει α κανει οχι μονο αεροπορικο αλλα και ναυτικο μονοπωλειο... ε δεν είναι και το καλυτερο παραδειγμα ελεύθερου ανταγωνισμου και φιλελευθερισμου..."

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ

Δυστυχώς όμως η φιλελεύθερη συμμαχία δεν κόπιασε να βγάλει την παραμικρή ανακοίνωση για την επικείμενη συγχώνευση ενώ για την ιδιωτικοποίηση της ήταν ζωηροτάτη.
Με εκνεύρισε δε ιδιαίτερα η προπαγάνδα των δύο εταιρειών μέσω των Μ.Μ.Ε ότι δήθεν όλα κρίνονται από την Ευρωπ. Επιτρ. Ανταγωνισμού και δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Ε βέβαια, εκεί δεν θα υπάρξει πρόβλημα , καθώς οι επιπτώσεις στην κοινοτική αγορά είναι αμελητέες. Ωστόσο, σε σχέση με την εθνική αγορα, όπου αρμόδια είναι η ανύπαρκτη (για να μην την χαρακτηρίσω αλλιώς) εθνική επιτροπή ανταγωνισμού, εκεί ο Μr. Vgenopoulos ποιεί την νήσσαν....
Λέτε να τολμήσουν κάποιοι Δον Κιχωτικοί Δικηγόροι να προκαλέσουν την εφαρμογή ν.703/1977 με μία ωραιότατη προσφυγή στο Δ.Εφ.Αθ. (inv. ad offer.)
Πολλά χαιρετίσματα και καλή συνέχεια!

Manoliscus είπε...

@Giorgos

Καλώς ήρθες! Το μόνο που υπάρχει προς το παρόν είναι μια εξαγγελία συγχώνευσης, καλό λοιπόν είναι να περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο, οπότε και θα μπορούμε να κρίνουμε βάσει δεδομένων, όχι σεναρίων.

Κάθε μονοπώλιο είναι επιβλαβές για την οικονομία, είτε αυτο είναι ιδιωτικό είτε δημόσιο και η αποτροπή ή κατάργηση του αποτελεί πάγια φιλελεύθερη θέση. Υπάρχει όμως και μία παράμετρος που λέγεται οικονομία κλίμακας και καλό είναι να μην λησμονούμε πως ο ανταγωνισμός εκτείνεται σε κοινοτικό επίπεδο. Εκτός κι αν ευθυγραμμιζόμενοι με την αριστερόστροφη δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα απαιτήσουμε οι αεροπορικές μας εταιρίες να παραμείνουν μικρές και "φτωχές πλην τίμιες".

Σε ευχαριστώ για την προτροπή πάντως, πιστεύω πως ο ανταγωνιστής τους περιμένει εδώ και καιρό στην στροφή, έτοιμος να καταθέσει διόλου δονκιχωτικές ενστάσεις ενώπιον εθνικών και κοινοτικών οργάνων.